Hur, när, var och varför. Jag hjälper dig alla från privatpersoner och det lilla företaget som behöver skapa en blogg eller Facebook-sida, till det stora företaget som behöver en strategi som fungerar för hela verksamheten, kommunikation som fungerar både internt som externt.
Jag håller även föreläsningar samt kan hantera ditt företags närvaro i sociala medier så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet.
Jag tror att många kan bli skrämda av alla buzzwords. ”Sociala medier”, ”microbloggar”, ”Facebook”, Twitter” och så vidare, är ord som inte har någon innebörd när man inte medverkar i den världen.
Faktum är att det bara är nya sätt att kommunicera, webbaserat och dialogfrämjande, men att budskapen fortfarande är desamma. I ett rum med företagare så känner de flesta till vad det är som triggar oss till köp, vad vi värderar när vi väljer vem vi bli kund hos. Det som fortfarande gäller är:
- Personligt bemötande
- Inspiration
- Möjlighet att påverka
Personligt bemötande i fysisk butik är den trevliga expediten som hälsar och frågar vad han kan hjälpa dig med. På webben kan det vara att exponera företagets personal med bild och presentation.
Inspiration i butik kan vara skyltning, kataloger och rekommendationer från expediten. På nätet kan det vara en blogg, videos eller bilder.
Möjligheten att påverka i butiken är om de är villiga att ta in just den modell du vill ha, eller accepterar en reklamation utan knot. På webben får du kommentera, betygsätta och ställa frågor.
Alltså, samma viktiga punkter, men i olika kanaler. Och på det sättet tror jag att jag kan få dig att känna trygghet. Din kunskap är inte daterad, den ska bara kliva i lite ”modernare kläder”!
Föreläsning
Mitt andra intresse är att föreläsa, och jag gör det i ämnen som ligger närmast hjärtat; webb och sociala medier, hur människor förhåller sig till dem och hur de fungerar
Jag kan erbjuda flertalet föreläsningar à 60 minuter, men självklart kan en föreläsning anpassas i både tid och innehåll beroende på ditt önskemål. Även praktiska kurser och workshops kan tillhandahållas.
F.ex:
Sociala medier – Vad är det och vad ska jag göra med dem?
En grundläggande genomgång av de olika delarna av sociala medier, vad som karaktäriserar dem och hur de kan användas för marknadsföring. Förklaring av dialogmarknadsföring byggd kring devisen ”lyssna, delta, påverka” samt goda exempel på de som lyckats.
Marknadsför dig själv och din kompetens med sociala medier
Om karriärsfokuserade communities som amerikanska LinkedIn och svenska Shortcut, att ta bloggvägen till drömjobbet och vilken skillnad det kan göra att tänka igenom vad man visar för vem på internet. Det finns helt nya rekryteringsmetoder, på gott och ont.